پارسی اندیشان

راه در جهان یکی است و آن راه راستی است.

پارسی اندیشان

راه در جهان یکی است و آن راه راستی است.

پارسیان چگونه مینوشتند...


تا کنون 2 بار در نوشته هایی درباره نگارش پارسی مطالبی(!) خوانده بودم اما نه چنین ریز

خوبه که برای شما هم بازگو کنم کوشش کنید زیاد غم گذشته و از دست رفته را نخورید

پارسیان برای نوشتن 7 نوع(!) خط(!)داشتن که هرکدام برای هدفی ویژه پرداخته شده بود

اطلاعات(!) زیادی از هر 7 تا در دست نیست اما درباره ی 4 تا از اون ها پژوهش های زیادی شده

و من درباره ی 3 تا از اونها اطلاعات(!) اندکی دارم که به شما هدیه اش میکنم:

یکی از این خط(!) ها ویژه ی حساب و کتاب و درآمد و هزینه های دیوان دولتی و مردم و ...

بوده است که از خطوط(!) دیگر متمایز(!) بوده

یکی دیگر که از خطوط(!) دیگر تمام تر بوده ویژه ی نوشتن نگاره(کتاب) های دینی و آسمانی بوده

و چیزی که بسیار منو غمگین کرد خطی(!) است که اکنون برایتان میگویم

چیزی در مایه های نشانه های هجی کردن انگلیسی که شیوه ی تلفظ(!) واژه را نشان میدهد بوده

به گونه ای که آواز ها و نوشته ها و سروده های پدران و نسل های گذشته شان را با چنین ریزبینی میتوانستند بخوانند که پدرانشان.

و چیزهایی که با این خط(!) نوشته میشد بدون هیچ دگرگونی در گذر زمان برجا میماند

و آوا ها و سروده ها جاودان میشدند

این افسانه نیست نشانه ی تاریخی(!) دارد.

نظرات 1 + ارسال نظر
ا شنبه 26 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 11:37 ب.ظ http://www.oxinads.com/?i=53768

اوکسین ادز معتبرترین و بزرگترین سیستم کسب درآمد

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد