پارسی اندیشان

راه در جهان یکی است و آن راه راستی است.

پارسی اندیشان

راه در جهان یکی است و آن راه راستی است.

گرگ هار !

گرگ هار !

گرگ هاری شده ام
هرزه پوی و دله دو
شب درین دشت زمستان زده بی همه چیز
می دوم ، برده ز هر باد گرو
چشم هایم چو دو کانون شرار
صف تاریکی شب را شکند
همه بی رحمی و فرمان فرار
گرگ هاری شده ام ، خون مرا ظلمت زهر
کرده چون شعله چشم تو سیاه
تو چه آسوده و بی باک خزامی به برم
آه ، می ترسم ، آه
آه ، می ترسم از آن لحظه پر لذت و شوق

ادامه مطلب ...

برای ایرانم ایران جاودانه ام

برای ایرانم ایران جاودانه ام


معنای زنده بودن من با تو بودن است.


نزدیک,دور


  سیر,گرسنه,


رها,اسیر


دلتنگ,شاد


آن لحظه ای که بی تو سرآید مرا مباد.


مفهوم مرگ من


در راه سرفرازی تو،در کنار تو


مفهوم زندگی من است.


معنای عشق نیز


در سرنوشت من


با تو همیشه باتو برای تو زیستن


  1374/2/12 فریدون مشیری

صدای خیس

صدای خیس

ورق می خورد شب ، با پنجه ی تقدیر در باران


ومی رقصید عطر ِ کال ِ کاج ِ پیر در باران


نگاه ِ بـِرکه ، سرشارازتب ِ رویای وارونه


ومی رویید از ژرفای آن تصویر در باران


میان ِ چشم ها مانده ست سرگردان ، هزاران سال


خمار ِ خواب های خیس وبی تعبیر در باران


دل ویک گوشوار ِ کاغذی ، انگیزه ی بودن


ومن ، باران ندیده ، دختری دلگیر د ر باران


صدای خیس ِ مردی درگلوی تار می روئید 

ادامه مطلب ...

غضنفر به فرنگ میرود

غضنفر به فرنگ میرود


روزی غضنفر برای کار و امرار معاش قصد سفر به آلمان میکنه و
همسرش و نوزده بچه قد و نیم قد رو رها میکنه
خلاصه
همسرغضنفر گفت :حالا ما چه طور از احوال تو با خبر بشیم؟؟؟؟
غضنفر گفت: من برای تو نامه مینویسم....
همسرش گفت: ولی نه تو نوشتن بلدی و نه من خوندن !!!!!!!!!!!!!!!!!
غضنفر گفت من برای تو نقاشی میکنم ... تو که بلدی نقاشی های منو بخونی مگه نه؟
خلاصه
غضنفر به سفر رفت و بعد از دو ماه این نامه به دست زنش رسید ..
این شما و این هم نامه ببینید چیزی میفهمید!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟


 
ادامه مطلب ...

ضرب المثل های ناب ایرانی

-آینه چون نقش توبنمود راست      خودشکن،آینه شکستن خطاست

-اگرپیش خردمندان خامشی ادبست          به وقت مصلحت آن به که درسخن کوشی

-آن راکه حساب پاک است از محاکمه چه باک است!

-آب درکوزه وماتشنه لبان می گردیم!

-آدم تنبل عقل چهل وزیر دارد!

-آرزوبرجوانان عیب نیست!

-آزموده راآزمودن خطاست!

-آش نخورده ودهن سوخته!

-ازهرچه بدم آمد سرم آمد!

-امروزتوانی وندانی،فرداکه بدانی نتوانی.


منبع:کتاب ضرب المثل های ناب ایرانی

سکوت

سکوت

آن قدر حرف است و من فقط سکوت میکنم

آمدنت را سکوت کردم

داشتنت را سکوت کردم

رفتنت را سکوت کردم

انتظار باز گشتت را هم....

حالا نوبت توست

باید در سکوت به تماشا بنشینی

سوختنم را