پارسی اندیشان

راه در جهان یکی است و آن راه راستی است.

پارسی اندیشان

راه در جهان یکی است و آن راه راستی است.

این منم یک شاعر ِ شاکی

این منم یک شاعر ِ شاکی، میان ِ بنده ها            شکل ِغم هستم ولی پنهان شوم در خنده ها!

سینه ام را می فشارد بغض پنهان در نفس         خوب می دانم بپاشد آخر از هم دنده ها

از رضایت نیست این خاموشی ِ طولانی ام        مرده ام در خود!به ظاهر مانده ام با زنده ها

نام ِ من آدم !ولی از جنس ِ حوّایم چه غم؟!         چون پناهم می دهی یا رب تو از درنّده ها!!

قدر ِ نام ِ خود نمی دانم خداوندا... ببخش           ثبت کن اسم ِ مرا هم در صفِ شرمنده ها...


بی تو مهتاب شبی(فریدون مشیری)

بی تو مهتاب شبی

بی تو مهتاب شبی باز از آن کوچه گذشتم

همه تن چشم شدم خیره به دنبال تو گشتم

شوق دیدار تو لبریز شد از جام وجودم

شدم آن عاشق دیوانه که بودم

در نهانخانه جانم گل یاد تو درخشید

باغ صد خاطره خندید

عطر صد خاطره پیچید

یادم اید که شبی با هم از آن کوچه گذشتیم

پر گشودیم و در آن خلوت دلخواسته گشتیم

ساعتی بر لب آن جوی نشستیم

تو همه راز جهان ریخته در چشم سیاهت

من همه محو تماشای نگاهت

شب و صحرا و گل و سنگ

همه دلداده به آواز شباهنگ

یادم آید تو به من گفتی :

از این عشق حذز کن!

  ادامه مطلب ...

شب یلدا

شب یلدا

شب یلدا شب یلدا

متن زیر که بصورت pdf درست شده در مورد شب یلداست بخونید لذتش و ببرید

صبح صادق ندمد                   تا شب یلدا نرود

شعر از خوده خوده سعدی


بر روی دریافت فایل کلیک کنید.