پارسی اندیشان

راه در جهان یکی است و آن راه راستی است.

پارسی اندیشان

راه در جهان یکی است و آن راه راستی است.

خودت .. هم هوا .. هم ...

آسمان را مرخص می کنم
دیگر
به هوا هم نیازی ندارم !!!
تو خودت را ...
مثل آسمان ...
مثل هوا ...
مثل نور ...
پهن کرده ای روی همه لحظه هایم...!

الماس وجودمان را جلا دهیم

     الماس وجودمان را جلا دهیم


کشاورزی آفریقایی در مزرعه اش زندگی خوب و خوشی را با همسر و فرزندانش داشت. یک روز شنید که در بخشی از آفریقا معادن الماسی کشف شده اند و مردمی که به آنجا رفته اند ، با کشف الماس به ثروتی افسانه ای دست یافته اند.

او که از شنیدن این خبر هیجان زده شده بود ، تصمیم گرفت برای کشف معدنی الماس به آنجا برود. بنابر این زن و فرزندانش را به دوستی سپرد و مزرعه اش را فروخت و عازم سفر شد.
او به مدت ده سال آفریقا را زیر پا می گذارد و عاقبت به دنبال بی پولی ، تنهایی و یاس و نومیدی خود را در اقیانوس غرق می کند.
اما زارع جدیدی که مزرعه را خریده بود ، روزی در کنار رودخانه ای که از وسط مزرعه می گذشت ، چشمش به تکه سنگی افتاد که درخشش عجیبی داشت . او سنگ را برداشت و به نزد جواهر سازی برد . مرد جواهر ساز با دیدن سنگ گفت که آن سنگ الماسی است که نمی توان قیمتی بر آن نهاد.
مرد زارع به محلی که سنگ را پیدا کرده بود رفت و متوجه شد سرتاسر مزرعه پر از سنگهای الماسی است که برای درخشیدن نیاز به تراش و صیقل داشتند.
مرد زارع پیشین بدون آنکه زیر پای خود را نگاه کند ، برای کشف الماس تمام آفریقا را زیر پا گذاشته بود ، حال آنکه در معدنی از الماس زندگی می کرد !
نکته ها:
در وجود هر یک از ما معدنی از الماس وجود دارد که نیاز به صیقل دارد ؛ معمولا آنچه که می خواهیم ، هر آنچه آرزوی رسیدن به آن را داریم و بالاخره تحقق همه ی آرزوهایمان در اطرافمان قرار دارد ، اما افسوس که متوجه ی آن نمی شویم.
در حالی که می بایست آستین ها را بالا زد و با برنامه ریزی و تلاش و کوشش صحیح الماس وجودیمان را جلا ببخشیم.

آنچه من میخواهم


آنچه من میخواهم


...فرهنگ گم شده مردمانم است .

...پیشینه ی به فراموشی سپرده شده سرزمینم است .

...زبان شیوای پارسی است که امروز کمتر نشانی از آن میبینم

و...


آری من این ها را میخواهم...با تمام وجود...تا بار دیگر با این اندیشه که فرزند آریایم سربلند باشم.

اینبار من با سرزمین خود پیمان میبندم که نگاهبان آن  باشم.

اینجا...سرزمین آریایی...ریشه و پیشینه و فرهنگ من است و تا هستم از آن پاسداری خواهم کرد.

منبع:پارسی اندیشان

بیزارم


بیزارم

از نشستن روی صندلی که روحی را سر میکشد

از خوابیدن های بدون خواب!

و خواب دیدن ها در بیداری

از دویدن در پس ثانیه ها

و بی جواب گذاشتن خودم !



و خسته
ادامه مطلب ...