پارسی اندیشان

راه در جهان یکی است و آن راه راستی است.

پارسی اندیشان

راه در جهان یکی است و آن راه راستی است.

گرگ هار !

گرگ هار !

گرگ هاری شده ام
هرزه پوی و دله دو
شب درین دشت زمستان زده بی همه چیز
می دوم ، برده ز هر باد گرو
چشم هایم چو دو کانون شرار
صف تاریکی شب را شکند
همه بی رحمی و فرمان فرار
گرگ هاری شده ام ، خون مرا ظلمت زهر
کرده چون شعله چشم تو سیاه
تو چه آسوده و بی باک خزامی به برم
آه ، می ترسم ، آه
آه ، می ترسم از آن لحظه پر لذت و شوق

که تو خود را نگری
مانده نومید ز هر گونه دفاع
زیر چنگ خشن وحشی و خونخوار منی
پوپکم ! آهوکم !
چه نشستی غافل
کز گزندم نرهی ، گرچه پرستار منی
پس ازین دره ژرف
جای خمیازه جادو شده غار سیاه
پشت آن قله پوشیده ز برف
نیست چیزی ، خبری
ور تو را گفتم چیز دگری هست ، نبود
جز فریب دگری
من ازین غفلت معصوم تو ، ای شعله پاک !
بیشتر سوزم و دندان به جگر می فشرم
منشین با من ، با من منشین
تو چه دانی که چه افسونگر و بی پا و سرم ؟
تو چه دانی که پس هر نگه ساده من
چه جنونی ، چه نیازی ، چه غمی است
یا نگاه تو ، که پر عصمت و ناز
بر من افتد ، چه عذاب و ستمی است
دردم این نیست ولی
دردم این است که من بی تو دگر
از جهان دورم و بی خویشتنم
پوپکم ! آهوکم !
تا جنون فاصله ای نیست از اینجا که منم
مگرم سوی تو راهی باشد
چون فروغ نگهت
ورنه دیگر به چه کار آیم من ؟
بی تو ؟ چون مرده چشم سیهت
منشین اما با من ، منشین
تکیه بر من مکن ، ای پرده طناز حریر
که شراری شده ام
پوپکم ! آهوکم!
گرگ هاری شده ام


از استاد اخوان ثالث

نظرات 5 + ارسال نظر
ثریا (قشنگ ترین دقایق در کنار هم...) پنج‌شنبه 29 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 09:47 ب.ظ http://soraya90.blogsky.com

عزیز دل یاسر خودم این چیه بابا مارو ترسوند ی شما تاج سرین گرگ هار چه صیغه ی


آه ، می ترسم ، آه
آه ، می ترسم از آن لحظه پر لذت و شوق


جدای از شوخی شعرش واقعا زیبا بود من کپی برداشتم راضی نبودی مشمولو ضمه ای اگه نگی پاک کنم

نه بابا خواهش میکنم برای همین اینجاست

ابوالفضل پنج‌شنبه 29 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 10:27 ب.ظ http://mosed.blogsky.com/

خیلی خستم یاسر جان
فردا میخونم نظرمو میگم

عزیزی دلمی
هرموقع عشقت کشید نظر بده

mary جمعه 30 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 10:04 ق.ظ http://mary66.blogsky.com

بخندیم ، امّا سرمایه خنده ما، گریه دیگران نباشد

استاد محمد تقی جعفری

آپ زیبایی بود
منم آپمممممممممممممممممممممممممممم

ثریا (قشنگ ترین دقایق در کنار هم...) شنبه 1 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 07:22 ق.ظ http://soraya90.blogsky.com

یاسر جان
اگه کلافه نمی شی بگی این هرروز اپه
پس من آپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپم

ابی و پویا شنبه 1 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 09:08 ق.ظ http://razhaa.blogsky.com

سلام
میبخشی
شرمنده که دیر به دیر میام
امیدوارم همیشه دموفق باشی
شعرت واقعا زیبا بود

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد